Mi az a SH-AWD?
Már megint egy technológia, ami világon elsőként alkalmazott. Sok összkerekes autó megirigyelhetné (Tesztben a quattro-t is felülmúlta), amit a Honda tud. Mi is akkor ez az SH-AWD? Egy mozaik szó (Super Handling All Wheel Drive) A Honda mérnökei által tervezett rendszer különlegessége, hogy a kerek közt a nyomatékot szabadon osztja el, annak függvényében, hogy éppen gyorsítunk, fékezünk, vagy kanyarodunk. Kanyarodunk? Igen...
Miként működik?
Ha megfigyelünk egy négylábú állatot futás közben, akkor láthatjuk, hogy forduláskor a hátsó külső lábával nagyobbat lendít magán. Lényegében a Honda ugyan ezt az elvet alkalmazza, így kanyarodáskor rásegít a kormányzásra, a hátsó külső íven lévő kerék a nyomaték 70%-át adja le, amíg a belsőn lévő 0%-ot, miközben az első kerekeken 15-15% a nyomaték. Ezzel, miközben csökken az erőátviteli nyomatékveszteség, a kanyarstabilitás, valamint manőverezés, és kanyarsebesség is drasztikusan növekedik.
Persze egyenesirányú haladáskor is változtatja a nyomatékeloszlást az első és hátsó tengelyek között.
Az alkalmazott megoldás technikai háttere:
- Szenzorok, melyek a gyorsulást, oldalgyorsulást, és egyéb járműinformációt figyelnek.
- hátsó differenciál mű melyen két elektromágneses tengelykapcsoló szabadon osztja el a nyomatékot, szükség szerint.
- Mindeközben az első és hátsó tengelyre jutó nyomaték is szükség szerint változik.
Az SH-AWD a világon az első fokozatmentes nyomatékelosztásos összkerékhajtási rendszer mely növeli a vezetési stabilitást.
Jelenleg számos Acura modellben elérhető, valamint az új Honda Legend-ben Európa is megismerhette már.
Működése videókkal illusztrálva:
Forrás: http://world.honda.com/
Kiválasztható a pillanatnyi vezetési helyzet
Lexus ATC vs. Audi Quattro vs. Acura SH-AWD