Trabant 603 = VW Golf 1?
Wartburg 355 tényleg gyanúsan hasonlít a VW Passat-ra?
De kezdjük egy kis kitérővel! (ha a trabi golf és wartyogó passat érdekel tekerd át :) )
Manapság sok Honda tulaj szembesül azzal, hogy létezik egy facebook csoportosulás, melynek egyetlen központi témája a Honda márka "fikázása". Amennyiben éppen nem a Honda van terítéken, akkor bármi, ami benzinnel működik. Néha szót ejtenek arról, hogy a világegyetem legjobban sikerült motorja nem más, mint az 1.9TDi... az is leginkább a golfban... Erről nem is olyan régen cikkezett a vezess.hu oldal, mellyel szintén úgy fest haragban vannak, mert hogy mondhatnak olyat, hogy:
"Redneck szórakozás Cummins-dízeles pickuppal az USA-ban, Bundesliga-frizurás parasztkodás Németországban mechanikus adagolósra visszaalakított VW-blokkal, és szerencsére nálunk is előfordul időnként a szánalmas menőzés, amikor feltekert füstcsavarral kormolják tele a vidéket az erre gerjedők.
Külön öröm, hogy még magyar rajongói klubja is van az elmebajnak, lehet például koromokádós pólót is rendelni :-( A smoke charm különben a füst báját jelenti, és hát tényleg nincs bájosabb egy amúgy szép autón, mint a csővég felett csupa mocsok far"
Ezért meg is kapták (18+ tartalom):
"A masik hogy elmebajnak hivja ezt az oruletet az oldaluk hogy az orszagban duborog a TDi láz...
Legszivesebben pofan basznam a kibaszott cikk irokat hogy ugyan mar mi a faszert itelkeznek egy autos kozossegrol ilyen negativan, holott ket szot nem valtottak velem vagy mas adminnal az oldalrol fogalmuk sincs h mi mit kepviselunk. Hogy nem csak kormolunk esz nelkul...meg hondakat fikazunk! Arrol miert nem irnak h ezekbol a retardaltakbol allo kozosseg gyujtest szervezett a raszorulo gyerekeknek vasmegyeben es a helyi radioban is kepviselt minket par tag ahova meghivast kaptunk!??! Csak a szidkozodas megy sanomas kocsogok."
Mi lehet ennek hátterében? Régen is volt csipkelődés VW és Honda tulajok között, - melyet a többség poénként kezelt (egy-két bolondot leszámítva)- viszont egyik, feltételezhetően 1.9TDi tulaj ennek külön klubbot csinált. Valószínűleg valamilyen személyes sértődés áll a dolog mögött, hiszen több a Honda gyalázás, mint a dízel imádat, vagy annak imádata is Honda "fikázásban" mutatkozik. Furcsa... Amennyiben kicsit továbbgondoljuk, mi lehet ennek az oka: a gyári 1.9TDi vel szerelt mondjuk 4es golfot (90Le) egy 1.4es 90Le "béka" Civic (1996-2001) 0-100 gyorsuláson csúnyán otthagyja... mivel legjobb esetben is 12,4 másodperc alatt van 100km/h sebességen a golf, ellenben a 10.8másodperces 1.4 Civiccel. (kisebb motort nem lehetett kapni... a 75Le változat Németország és vonzáskörzetének szánt motorjának pedig 2e forintos szűkítő cserés trükkjét mindenki ismeri Hondás körökben. (ha tényleg tutira akarunk menni, ugye ECU csere sem árt. Oka: Német adózásban a 75Le vagy alatti teljesítménynek jelentősége volt :), amit a Honda egy egyszerű tömítéssel ért el, hogy kevesebb levegőt kapjon a motor, így csökkentve a teljesítményét, mellyel már meg is volt a kedvező adózási feltétel.)
Mindemellett elismerjük, hogy az 1.9TDi motor egy jó és megbízható konstrukció, a "világból kimegy" gyárilag. Kár, hogy nem tudják helyén kezelni.
Nézzük a Hondát érintő kritikákat... Legnagyobb problémájuk, hogy a Hondán miért nincs gyári kipufogó. Erre egyszerű a válasz: mert szép a motorhangja. A gyári kipufogó erőt nem ad, előnyt nem jelent, l a magyar kártya BMX biciklire való rögzítéséhez tudjuk hasonlítani... Dízelre ilyet viszont nem lehet rakni. Ellenben ez csak hangos. A szándékosan füstokádó TDi viszont iszonyatosan rákkeltő. Inkább az üvöltő 1.4 civic, mint belvárosban a koromfelhő.... Persze ezt nagy százalékban gimnazista rajongótáboruk, kik még első autóról álmodoznak, félő, hogy soha nem fogják megérteni.
Mellesleg Hondában is van dízel, méghozzá elég jó a 2.2 i-CTDi (140 ill. 180 Le). Szerencsére egyet sem látunk füstölni, vagy a top10 legroszabb motor között sincs felsorolva, ellenben pár német dízel motorral.
Másik vesszőparipájuk, hogy találnak pár képet, F&F stílusban megépített romos Hondákról. Szerintünk az oldal adminjai még a csattogós lepkét tologatták mikor az divat volt. Ezt onnan gondoljuk, hogy akkoriban még az 1.2 Opel Corsan is akkora légbeömlők voltak, amit az EVO VIII is megirigyelne, valamint legalább annyi Golfot is látunk "szétpimpelve". Szerencsére évekkel ezelőtt elindult a visszaalakítási hullám, és elvétve találkozni ilyen autókkal. Természetesen van akinek az tetszik, és ezt is tartsuk tiszteletben. Aki nem hiszi, annak meg érdemes a www.mutasdahondad.hu oldalt átböngésznie, elvétve találni csak F&F autókat.
Ugyancsak kedvencük a nyomaték, melyről már posztoltunk, hogy miért Lóerőben mérik a TELJESÍTMÉNYT. Mindamellett az is egy paraméter, mely a pillanatnyi erőt mutatja meg inkább, mint a jármű összteljesítményét.
Úgy érezzük, hogy kicsit ki kell állnunk a Hondások mellett, mert úgy fest nem igazán akarják ennek az ovodai harcnak a végét...
Akkor hát legyen itt egy cikk azoknak, akik unják hallgatni VW ismerőseiktől, hogy a VW presztízs, a Honda meg fűnyíró (ezzel a lentebbi tartalommal amúgy semmi gond nincs, csak lehet, hogy a spanyolviaszt mégsem ők találták fel?):
Alábbi cikkek alapjait az interneten találtuk, semmit nem bizonyítanak, csupán érdekességek.
Trabant 603 és a VW Golf 1 lehetséges története.
(Forrásaink: Totalcar.hu , ifa-mobile-ddr.npage.de , Wikipedia: hu.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf , YouTube: Papirtrabi, a Trabant története és pf31.pappenforum.de )
Mindenki emlékszik a szocializmusból Magyarország népszerű autójára a Trabantra, főként a 26 lóerős 601-es modellre. Tekintettel a háborús időszakra, valamint arra, hogy az NDK-nak nem volt saját fémipara, - "a fém felhasználás csökkentését az autógyártásban elvet" szem előtt tartva -, a trabant a jól ismert kompozit műanyag karosszériát kapta meg (innen a "papírtrabi elnevezés"). 1969-ben azonban az akkori vezetés háta mögött megpróbáltak egy új Trabantot kifejleszteni, a P603-ast, mely Európa első ferdehátú autója lett volna, megelőzve a konkurenseket. A gyártást a pártnál próbálták engedélyeztetni, de ez kudarcba fulladt. Sőt... sajnos a gyártást minden lehetséges módon akadályozták, és még a tervek - egy éjszaka alatti - eltüntetését is parancsba kapták. Hiába próbálták elérni a vezetésnél, hogy gyártásba kerüljön a modell, azt a párt szigorúan tiltotta, a fejlesztőt pedig két évre rá "megkérték", hogy menjen Ludwigsfelde-be, hogy ott fejlesszen ki egy másik típust. 1973-ban fejlesztették ki 4 évre a Trabant 603 után a Golf1-et, mely kisértetiesen hasonlított a Trabant 603-ra... a lenti videóban ezt magától a tervezőtől hallhatjuk. (Bár bizonyítani már nem igen tudják, hogy a Trabant 603-uk lényegében a VW Golf 1.)
Idézet a totalcar.hu "Húsz dolog, amit nem tudtál a Trabantról" cikkéből:
"Werner Lang maga mesélte el, hogy a bezúzott Trabant 603 prototípusok terveit a hatvanas évek végén nyugatnémet márkáért eladták az Audinak, aki ezek alapján építette meg a teljes Golf-család alapjául szolgált Audi 50-et"
Pár kép:
Trabant tervezői egy a Trabant autókról szóló videoban 25:30 tól nézzétek:
(érdemes végignézni az elejétől.)
Még egy érdekesség a trabantegyegy.uw.hu oldalról:
"P760 (1970) A 760-as a 603-as fejlesztésénél szerzett tapasztalatokat kamatoztatta volna egy közös csehszlovák-német KGST-autó gyártásánál. A projekt résztvevői Mladá Boleslavban, Eisenachban és Zwickauban közös padlólemezen, azonos motorral (a Skoda által kifejlesztett 1100 cm3-es, 50 lóerős négyütemű) különböző karosszériaváltozatokat gyártottak volna. A Trabant-logó alatt háromajtós, ferdehátú, kombilimuzin-szerű karosszéria készült volna (ebből négy darab el is készült), a Wartburg név négyajtós limuzint takart volna, a Skoda pedig a Giugiaro által tervezett karosszériába bújtatta volna a közös technikát. A tervek szerint az autók négy független kerékfelfüggesztést, tárcsaféket kaptak volna, vadonatúj futóművet, váltót, kormányművet terveztek. A sikeres tesztek után a két NDK-s gyár már csak a nullszéria beindításának jóváhagyását várta, de a NSZEP központi bizottsága 1973. április 3-án "a projekt még nem érett a döntésre" felkiáltással gyakorlatilag süllyesztőbe helyezte a tervet. Mindkét oldalon csalódással fogadták a bejelentést, ismét rengeteg munka, idő és pénz veszett kárba. A Skoda persze nem hagyta ennyiben, a fenti képen látható 760-as karosszériát használták fel az 1975-ben megjelenő S105-120 alapjaként."
Skoda 764 prototípus a Trabantal közösen fejlesztve.
Mindenki maga döntse el mit gondol...
Wartburg 355 és a VW Passat hasonlóság
(ezt a Trabant 603 kapcsán találtuk egy német oldalon)
(Forrás: pf31.pappenforum.de/index.php/Thread/18043-Wer-kupfert-wo-oder-wer-hat-wo-gekupfert )
Röviden: nehezen hiszi el a komment írója, hogy léteznek ekkora véletlenek.