Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /storage/c/s/csepelihondab/wwwroot/index.php on line 101
Honda E kódjelű motorok, E05A, E07A, EG, EH, EJ stb…

 

Honda

E05-7 széria és E széria



E05-7 széria

Az E05 és E07 széria jelentősen hasonlít a D-s motorokra, viszont csupán 3 hengeresek, ugyanúgy SOHC és hengerenként 4 szelep. A sima E szériával ellentétben ezek nagyon kis köbcentis motorok, melyeket kicsi városi autókba helyeztek, illetve Honda Acty teherautókba, így elérve a nagyon kedvező adózási feltételeket az autókra a Japán szabványok szerint.


 

E05A  
3 hengere SOHC 12 szelepes CV motor karburátorral.
JW2 Honda Today
HA1/HH1 Honda Acty
Befecskendezés karburátor
Lökettérfogat 547cc
Furat 62,5 mm
Löket 59,5 mm
Teljesítmény 36Le(26kW) / 6500rpm
Nyomaték 44Nm / 5200rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .


 

E05A PGM-FI  
3 hengeres SOHC 12 szelepes CV motor PGM-FI
JW2 Honda Today
HA2/HH2 Honda Acty
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 547cc
Furat 62,5 mm
Löket 59,5 mm
Teljesítmény 44Le(32kW) / 8000rpm
Nyomaték 45Nm / 4500rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 


 

E07A  
3 hengeres SOHC 12 szelepes CV motor karburátorral.
JA2-es Honda Today
Befecskendezés Karburátor
Lökettérfogat 656cc
Furat 66 mm
Löket 64 mm
Teljesítmény 42Le(31kW) / 6000rpm
Nyomaték 53Nm / 5000rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .


 

E07A PGM-FI  
3 hengeres SOHC 12 szelepes, PGM-FI
JA4 Honda Today motor.
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 656cc
Furat 66 mm
Löket 64 mm
Teljesítmény 58Le(43kW) / 6300rpm
Nyomaték 57Nm / 5500rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 

 

E07A MTREC  
3 hengeres SOHC 12 szelepes, MTREC változat.
PP1 Honda Beat és
JA4 Honda Today motorja.
Befecskendezés MTREC
Lökettérfogat 656cc
Furat 66 mm
Löket 64 mm
Teljesítmény 64Le(47kW) / 8100rpm
Nyomaték 60Nm / 7000rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 

 

E07Z VTEC ECA  
3 hengeres SOHC VTEC-e 12 szelepes motor, PGM-FI
Honda Insight Coupe
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 995cc
Furat 72 mm
Löket 81,5 mm
Teljesítmény 67Le(31kW) / 5700rpm
Nyomaték 92Nm / 4800rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 

 

E07Z  
3 hengeres SOHC 12 szelepes PGM-FI
Honda Acty HA6/7, HH5/6
Honda Vamos HM1/2, HJ1/2
Honda Life JB1/2
Honda Z PA1
Honda That's JD1/2
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 656cc
Furat 66 mm
Löket 64 mm
Teljesítmény 53Le(39kW) / 7000rpm
Nyomaték 61Nm / 4000rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .




 

E07Z Turbo  
3 hengeres SOHC 12 szelepes PGM-FI, turbó..
Honda Vamos HM1/2
Honda Life Dunk JB3/4
Honda Z PA1
Honda That's JD1/2
Befecskendezés Karburátor
Lökettérfogat 656cc
Furat 66 mm
Löket 64 mm
Teljesítmény 64Le(47kW) / 6000rpm
Nyomaték 93Nm / 3700rpm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .





E széria

Az E szériás motorok népszerűek voltak a Civic és Accord modellekben a 70-es 80-as években. Ennél vezették be a CVCC motorokat, melyek lényege az volt, hogy katalizátor nélkül is teljesítették az akkori környezetvédelmi normákat Amerikában. A CVCC ED1 motor a XX. század top10-es motorjainak listáján rajta van.



 

EB  
Ez a sorozat 1170cc lökettérfogattal készült SOHC 8 szelepes motorok, karburátoros rendszeren. Az EB2 és EB3 1238cc löktérfogattal készűlt.
EB1 1973-1974 Honda civic (50Le(37kw)/5000rpm valamint 80Nm/3000rpm)
   
EB2 1974-1979 Honda Civic (63Le(47kw)/5000rpm valamint 104Nm/3000rpm)
   
EB3 1978-1979 Honda Civic (63Le(47kw)/5000rpm valamint 104Nm/3000rpm)
   


 

EC  
Az EC sorozat motorjait használják a Honda Insight Hybrid (2000-2006) autókhoz, benzin-elektromos meghajtással. Ez egy 3 hengeres SOHC motor 12 szeleppel.
ECA1 995cc motor
68Le(50kw)/5700rpm
+10kW elektromotor
   


 

ED  
Ez ED sorozattal érkezett a CVCC motorok kora. 1478cc motorok SOHC 8 szeleppel, és karburátorral. 52Le(39kW)/5000rpm valamint 92Nm/3000rpm
ED1 1975 - Honda Civic CVCC
   
ED2 1975 - Honda Civic Wagon
   
ED3 1976-1979 Honda Civic CVCC
   
ED4 1976-1979 Honda Civic Wagon
   


 

EF  
Az EF motorok 1598cc lökettérfogattal SOHC 12 szeleppel és karburátorral készültek. Teljesítményük 68Le(51kW)/5000rpm valamint 115Nm/3000rpm.
EF2 1976-1978 Honda Accord
   


 

EG  
Az EG motorok 1598cc lökettérfogattal SOHC 8 szeleppel és karburátorral kerültek forgalomba. Teljesítményük: 68Le(51kW)/5000rpm valamint 115Nm/3000rpm
EG 1976-1978 Honda Accord (Amerikán kivűl)
   


 

EH  
Az EH sorozat egy léghűtéses 356cc lökettérfogattal 2 hengeres 30 lóerős motornak indult. 1970-73 között a Honda Vamos, Honda N360 valamint Honda Z360 modellekbe került. Később vízhűtéssel került vissza és 402 illetve 545cc-esre nőtt a motor. Bekerült így a Honda Today és Honda Acty 2. generációjába is.
   


 

EJ  
Az EJ motorok 1335 cc lökettérfogattal 12 szelepes SOHC CVCC motorok voltak. Teljesítményűk 68lóerőre rúgott 104Nm nyomatékkal.
EJ1 1980 - Honda Civic
1981-1983 Honda Civic CVCC
   


 

EK  
Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal.
EK1 2 leömlő 1979 Honda Accord
1979 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő 1980-1981 Honda Accord
1980-1981 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő (átdolgozott) 1982-1983 Honda Accord
1981-1985 Honda Vigor
1982 Honda Prelude
   


 

EL  
Az EL motorok 1602 cc lökettérfogattal SOHC 8 szelepes motorok, dupla karburátorral. 78 lóerővel valamint 125Nm nyomatékkal.
EL1 1979-1983 Honda Accord (Nem USA modellek)
1979-1982 Honda Prelude (Ausztráliai és Kanadai modellek)


 

EM  
1478 köbcentis 12 szelepes SOHC hengeres motor. A korai változat 52 lóerővel, majd később 63 lóerővel.
EM1 1980 Honda Civic (52Le(39kW)/5000rpm és 92Nm/3000rpm)
1981-1983 Honda Civic (63Le(47kW)/5000rpm és 104Nm/300rpm)
   



 

ER  
Talán a legérdekesebb motorok az E szérián belül.
Érdekessége, hogy 45lóerős szivó változattól kezdve egészen a 110 lóerős City turbo II-ig mindenféle konstrukcióban gyártották, de csak a Honda City/jazz-en belül. Azon kevés Honda motorok egyike melyek gyárilag turbófeltöltést kaptak.
ER 1973-1974 Honda civic (50Le(37kw)/5000rpm valamint 80Nm/3000rpm)
   
Le/NmNyomatékBefecskendezésKompresszióModellek
45Le (33kW) 4500 rpm 82 Nm / 2500 rpm Karburátor 10,2:1 EU piac City/Jazz
56Le (41kw) 5000 rpm 93 Nm / 3500 rpm Karburátor + szivató 10,2:1 EU piac City/Jazz
61Le (45 kW) 5000 rpm 96 Nm / 3000 rpm Dupla karburátor 9,0:1 City/Jazz Pro T, F Pro
63Le (46 kW) 5000 rpm 98 Nm / 3000 rpm Dupla karburátor 10,0:1 City/Jazz E - sorozat, U, R, kabrió Automata váltóval.
67Le (49 kW) 5000 rpm 98 Nm / 3500 rpm Dupla karburátor 10,0:1 City/Jazz R és Cabriolet manuális váltóval
100Le (74 kW) 5500 rpm  147 Nm / 3000 rpm PGM-FI + Turbó 7,5:1 City Turbo
110Le (81 kW) 5500 rpm 160 Nm / 3000 rpm PGM-FI + Turbó + Intercooler 7,6:1 City Turbo II
   



 

ES  
Az ES motorok 1829 köbcenti lökettérfogattal SOHC 12 szelepes motorok.
ES1 dupla karburátoros, az ES2 tipla karburátoros, és az ES3 már PGM-FI rendszerű.
ES1 1983-1984 Honda Prelude
100Le(75kW)/5500rpm és 141Nm/4000rpm
   
ES2 1984-1985 Honda Accord
86Le(64kW)/5800rpm és 134Nm/3500rpm
   
ES3 1981-1985 Honda Vigor
1985 Honda Accord SE-i
101Le(75kW)/5800rpm és 146Nm/2500rpm
   


 

ET  
Az ET széria 1829 köbcentis SOHC 12 szelepes motorok. ET1 4-1es leömlővel került ki és karbutárorral, az ET2 pedig 4-2-1 leömlővel és dupla karburátorral.
ET1 1984-1985 Honda Accord
   
ET2 1985-1986 Honda Prelude
100Le(75kW)/5500rpm és 141Nm/4000rpm
   


 

EV  
Az EV motorok 1342 köbcentis 12 szelepes SOHC motorok 3 torkos karburátorral. Általában 60Lóerővel (45kW/5500rpm) és 99Nm/3500rpm nyomatékkal.
EV1 1984-1986 Honda Civic
1984-1986 Honda CRX
   
EV2 1984-1990 Rover 213 (70lóerős változat)


 

EW  
Az EW motorok 1488 köbcentis motorok. Gyártották 58 lóerős változattól egészen 100 lóerőig.
EW1 1984-1985 Honda Civic/CRX DX
1984-1987 Honda Civic
   
EW2 1984-1987 Honda Civic
   
EW3 1985 Honda Civic / CRX Si (nem cvcc)
   
EW4 1985-1987 Honda CRX Si (nem cvcc)
1986-1987 Honda Civic Si (nem cvcc)
   
EW5 1986-1987 Kizárólag JDM (Japán belpiacos) CR-X 1.5i valamint Civic 25i és Ballade CRi szedán motorja. 100-110Le / 5800rpm.
   


 

EK  
Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal.
EK1 2 leömlő 1979 Honda Accord
1979 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő 1980-1981 Honda Accord
1980-1981 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő (átdolgozott) 1982-1983 Honda Accord
1981-1985 Honda Vigor
1982 Honda Prelude
   


 

EK  
Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal.
EK1 2 leömlő 1979 Honda Accord
1979 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő 1980-1981 Honda Accord
1980-1981 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő (átdolgozott) 1982-1983 Honda Accord
1981-1985 Honda Vigor
1982 Honda Prelude
   


 

EK  
Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal.
EK1 2 leömlő 1979 Honda Accord
1979 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő 1980-1981 Honda Accord
1980-1981 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő (átdolgozott) 1982-1983 Honda Accord
1981-1985 Honda Vigor
1982 Honda Prelude
   


 

EK  
Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal.
EK1 2 leömlő 1979 Honda Accord
1979 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő 1980-1981 Honda Accord
1980-1981 Honda Prelude
   
EK1 4 leömlő (átdolgozott) 1982-1983 Honda Accord
1981-1985 Honda Vigor
1982 Honda Prelude