Honda
E05-7 széria és E széria
E05-7 széria
Az E05 és E07 széria jelentősen hasonlít a D-s motorokra, viszont csupán 3 hengeresek, ugyanúgy SOHC és hengerenként 4 szelep. A sima E szériával ellentétben ezek nagyon kis köbcentis motorok, melyeket kicsi városi autókba helyeztek, illetve Honda Acty teherautókba, így elérve a nagyon kedvező adózási feltételeket az autókra a Japán szabványok szerint.
| E05A | |
| 3 hengere SOHC 12 szelepes CV motor karburátorral. JW2 Honda Today HA1/HH1 Honda Acty |
|
| Befecskendezés | karburátor |
| Lökettérfogat | 547cc |
| Furat | 62,5 mm |
| Löket | 59,5 mm |
| Teljesítmény | 36Le(26kW) / 6500rpm |
| Nyomaték | 44Nm / 5200rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
| E05A PGM-FI | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes CV motor PGM-FI JW2 Honda Today HA2/HH2 Honda Acty |
|
| Befecskendezés | PGM-FI |
| Lökettérfogat | 547cc |
| Furat | 62,5 mm |
| Löket | 59,5 mm |
| Teljesítmény | 44Le(32kW) / 8000rpm |
| Nyomaték | 45Nm / 4500rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |

| E07A | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes CV motor karburátorral. JA2-es Honda Today |
|
| Befecskendezés | Karburátor |
| Lökettérfogat | 656cc |
| Furat | 66 mm |
| Löket | 64 mm |
| Teljesítmény | 42Le(31kW) / 6000rpm |
| Nyomaték | 53Nm / 5000rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
| E07A PGM-FI | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes, PGM-FI JA4 Honda Today motor. |
|
| Befecskendezés | PGM-FI |
| Lökettérfogat | 656cc |
| Furat | 66 mm |
| Löket | 64 mm |
| Teljesítmény | 58Le(43kW) / 6300rpm |
| Nyomaték | 57Nm / 5500rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
| E07A MTREC | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes, MTREC változat. PP1 Honda Beat és JA4 Honda Today motorja. |
|
| Befecskendezés | MTREC |
| Lökettérfogat | 656cc |
| Furat | 66 mm |
| Löket | 64 mm |
| Teljesítmény | 64Le(47kW) / 8100rpm |
| Nyomaték | 60Nm / 7000rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
| E07Z VTEC ECA | |
| 3 hengeres SOHC VTEC-e 12 szelepes motor, PGM-FI Honda Insight Coupe |
|
| Befecskendezés | PGM-FI |
| Lökettérfogat | 995cc |
| Furat | 72 mm |
| Löket | 81,5 mm |
| Teljesítmény | 67Le(31kW) / 5700rpm |
| Nyomaték | 92Nm / 4800rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
| E07Z | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes PGM-FI Honda Acty HA6/7, HH5/6 Honda Vamos HM1/2, HJ1/2 Honda Life JB1/2 Honda Z PA1 Honda That's JD1/2 |
|
| Befecskendezés | PGM-FI |
| Lökettérfogat | 656cc |
| Furat | 66 mm |
| Löket | 64 mm |
| Teljesítmény | 53Le(39kW) / 7000rpm |
| Nyomaték | 61Nm / 4000rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |

| E07Z Turbo | |
| 3 hengeres SOHC 12 szelepes PGM-FI, turbó.. Honda Vamos HM1/2 Honda Life Dunk JB3/4 Honda Z PA1 Honda That's JD1/2 |
|
| Befecskendezés | Karburátor |
| Lökettérfogat | 656cc |
| Furat | 66 mm |
| Löket | 64 mm |
| Teljesítmény | 64Le(47kW) / 6000rpm |
| Nyomaték | 93Nm / 3700rpm |
| Kompresszió: | . |
| Redline: | . |
| VTEC | . |
| ECU kódja | . |
| Váltó: | . |
E széria
Az E szériás motorok népszerűek voltak a Civic és Accord modellekben a 70-es 80-as években. Ennél vezették be a CVCC motorokat, melyek lényege az volt, hogy katalizátor nélkül is teljesítették az akkori környezetvédelmi normákat Amerikában. A CVCC ED1 motor a XX. század top10-es motorjainak listáján rajta van.
| EB | |
| Ez a sorozat 1170cc lökettérfogattal készült SOHC 8 szelepes motorok, karburátoros rendszeren. Az EB2 és EB3 1238cc löktérfogattal készűlt. | |
| EB1 | 1973-1974 Honda civic (50Le(37kw)/5000rpm valamint 80Nm/3000rpm) |
| EB2 | 1974-1979 Honda Civic (63Le(47kw)/5000rpm valamint 104Nm/3000rpm) |
| EB3 | 1978-1979 Honda Civic (63Le(47kw)/5000rpm valamint 104Nm/3000rpm) |
| EC | |
| Az EC sorozat motorjait használják a Honda Insight Hybrid (2000-2006) autókhoz, benzin-elektromos meghajtással. Ez egy 3 hengeres SOHC motor 12 szeleppel. | |
| ECA1 | 995cc motor 68Le(50kw)/5700rpm +10kW elektromotor |
| ED | |
| Ez ED sorozattal érkezett a CVCC motorok kora. 1478cc motorok SOHC 8 szeleppel, és karburátorral. 52Le(39kW)/5000rpm valamint 92Nm/3000rpm | |
| ED1 | 1975 - Honda Civic CVCC |
| ED2 | 1975 - Honda Civic Wagon |
| ED3 | 1976-1979 Honda Civic CVCC |
| ED4 | 1976-1979 Honda Civic Wagon |
| EF | |
| Az EF motorok 1598cc lökettérfogattal SOHC 12 szeleppel és karburátorral készültek. Teljesítményük 68Le(51kW)/5000rpm valamint 115Nm/3000rpm. | |
| EF2 | 1976-1978 Honda Accord |
| EG | |
| Az EG motorok 1598cc lökettérfogattal SOHC 8 szeleppel és karburátorral kerültek forgalomba. Teljesítményük: 68Le(51kW)/5000rpm valamint 115Nm/3000rpm | |
| EG | 1976-1978 Honda Accord (Amerikán kivűl) |
| EH | |
| Az EH sorozat egy léghűtéses 356cc lökettérfogattal 2 hengeres 30 lóerős motornak indult. 1970-73 között a Honda Vamos, Honda N360 valamint Honda Z360 modellekbe került. Később vízhűtéssel került vissza és 402 illetve 545cc-esre nőtt a motor. Bekerült így a Honda Today és Honda Acty 2. generációjába is. | |
| EJ | |
| Az EJ motorok 1335 cc lökettérfogattal 12 szelepes SOHC CVCC motorok voltak. Teljesítményűk 68lóerőre rúgott 104Nm nyomatékkal. | |
| EJ1 | 1980 - Honda Civic 1981-1983 Honda Civic CVCC |
| EK | |
| Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal. | |
| EK1 2 leömlő | 1979 Honda Accord 1979 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő | 1980-1981 Honda Accord 1980-1981 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő (átdolgozott) | 1982-1983 Honda Accord 1981-1985 Honda Vigor 1982 Honda Prelude |
| EL | |
| Az EL motorok 1602 cc lökettérfogattal SOHC 8 szelepes motorok, dupla karburátorral. 78 lóerővel valamint 125Nm nyomatékkal. | |
| EL1 | 1979-1983 Honda Accord (Nem USA modellek) 1979-1982 Honda Prelude (Ausztráliai és Kanadai modellek) |
| EM | |
| 1478 köbcentis 12 szelepes SOHC hengeres motor. A korai változat 52 lóerővel, majd később 63 lóerővel. | |
| EM1 | 1980 Honda Civic (52Le(39kW)/5000rpm és 92Nm/3000rpm) 1981-1983 Honda Civic (63Le(47kW)/5000rpm és 104Nm/300rpm) |

| ER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Talán a legérdekesebb motorok az E szérián belül. Érdekessége, hogy 45lóerős szivó változattól kezdve egészen a 110 lóerős City turbo II-ig mindenféle konstrukcióban gyártották, de csak a Honda City/jazz-en belül. Azon kevés Honda motorok egyike melyek gyárilag turbófeltöltést kaptak. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ER | 1973-1974 Honda civic (50Le(37kw)/5000rpm valamint 80Nm/3000rpm) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ES | |
| Az ES motorok 1829 köbcenti lökettérfogattal SOHC 12 szelepes motorok. ES1 dupla karburátoros, az ES2 tipla karburátoros, és az ES3 már PGM-FI rendszerű. |
|
| ES1 | 1983-1984 Honda Prelude 100Le(75kW)/5500rpm és 141Nm/4000rpm |
| ES2 | 1984-1985 Honda Accord 86Le(64kW)/5800rpm és 134Nm/3500rpm |
| ES3 | 1981-1985 Honda Vigor 1985 Honda Accord SE-i 101Le(75kW)/5800rpm és 146Nm/2500rpm |
| ET | |
| Az ET széria 1829 köbcentis SOHC 12 szelepes motorok. ET1 4-1es leömlővel került ki és karbutárorral, az ET2 pedig 4-2-1 leömlővel és dupla karburátorral. | |
| ET1 | 1984-1985 Honda Accord |
| ET2 | 1985-1986 Honda Prelude 100Le(75kW)/5500rpm és 141Nm/4000rpm |
| EV | |
| Az EV motorok 1342 köbcentis 12 szelepes SOHC motorok 3 torkos karburátorral. Általában 60Lóerővel (45kW/5500rpm) és 99Nm/3500rpm nyomatékkal. | |
| EV1 | 1984-1986 Honda Civic 1984-1986 Honda CRX |
| EV2 | 1984-1990 Rover 213 (70lóerős változat) |
| EW | |
| Az EW motorok 1488 köbcentis motorok. Gyártották 58 lóerős változattól egészen 100 lóerőig. | |
| EW1 | 1984-1985 Honda Civic/CRX DX 1984-1987 Honda Civic |
| EW2 | 1984-1987 Honda Civic |
| EW3 | 1985 Honda Civic / CRX Si (nem cvcc) |
| EW4 | 1985-1987 Honda CRX Si (nem cvcc) 1986-1987 Honda Civic Si (nem cvcc) |
| EW5 | 1986-1987 Kizárólag JDM (Japán belpiacos) CR-X 1.5i valamint Civic 25i és Ballade CRi szedán motorja. 100-110Le / 5800rpm. |
| EK | |
| Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal. | |
| EK1 2 leömlő | 1979 Honda Accord 1979 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő | 1980-1981 Honda Accord 1980-1981 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő (átdolgozott) | 1982-1983 Honda Accord 1981-1985 Honda Vigor 1982 Honda Prelude |
| EK | |
| Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal. | |
| EK1 2 leömlő | 1979 Honda Accord 1979 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő | 1980-1981 Honda Accord 1980-1981 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő (átdolgozott) | 1982-1983 Honda Accord 1981-1985 Honda Vigor 1982 Honda Prelude |
| EK | |
| Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal. | |
| EK1 2 leömlő | 1979 Honda Accord 1979 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő | 1980-1981 Honda Accord 1980-1981 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő (átdolgozott) | 1982-1983 Honda Accord 1981-1985 Honda Vigor 1982 Honda Prelude |
| EK | |
| Az EK szérián belül két különböző motort különböztetünk meg, leömlők száma alapján, a kettő és négy leömlős változatokat 72 illetve 75 lóerős motorok 123 illetve 130Nm nyomatékkal, 1751cc lökettérfogattal. | |
| EK1 2 leömlő | 1979 Honda Accord 1979 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő | 1980-1981 Honda Accord 1980-1981 Honda Prelude |
| EK1 4 leömlő (átdolgozott) | 1982-1983 Honda Accord 1981-1985 Honda Vigor 1982 Honda Prelude |
